Do as chloé

i Elle ger stilikonen Chloé Sevigny sina åtta bästa tips och råd för att utveckla en unik och personlig stil !



1. Använd accessoarer för att testa trender.

Om du är osäker på en trend, som grunge eller nya färgkombinationer, kan du experimentera med accessoarer först. Känner du dig bekväm med looken kan du börja använda den mer.

2. Våga fråga.
Hejda dem du tycker ser coola ut på gatan och fråga vad de har på sig. När jag klädde mig mer utstuderat stoppade ofta folk mig för att fråga om mina kläder. Speciellt mina skor – tjejer reagerar alltid på snygga skor.

3. Utnyttja dina tillgångar.
Fokusera på det som ser bäst ut. Mina ben är bland det snyggaste på min kropp, jag brukar ofta framhäva dem genom att ha på mig korta plagg.

4. Satsa på mångsidighet.
Ibland funderar jag på att köpa en röd väska, men jag vet att den kommer att hamna i garderoben, oanvänd. Ett smartare köp är en kuvertväska i en neutral färg med avtagbar axelrem. Funkar natt som dag.

5. Starka färger ger uppmärksamhet.
Jag vet att en bild på mig hamnar i fler tidningar om jag har på mig en stark färg. Folk dras till färger.

6. Lita på din egen förmåga.
Jag avskyr när någon annan gör hår och makeup åt mig. Det är bättre att göra det själv så man inte ser plastig ut, som vissa tjejer på röda mattan. Kate Moss ser aldrig ut som om någon har fixat hennes hår, jag älskar det.

7. Låt din stil utvecklas.
Jag brukade ha rosa hår och färgstarka kläder, men i takt med att jag blivit äldre har min stil blivit mer nertonad. Nu för tiden försöker jag addera fler klassiker till min garderob. Det är bra med förändring.

8. Tvinga inte fram en stil.
Förut försökte jag alltid skapa en outfit utifrån något specifikt, som ett par schyssta skor. Det slutade med att jag provade miljoner olika plagg och ändå såg inget bra ut. Nu har jag lärt mig att vara mer flexibel. 


.

Kommentarer
Postat av: Karin O

så lite så:) men ett hett tips är det:p SJUKT goda!:D



hoppas du har en toppenkväll

2009-06-05 @ 20:40:02
URL: http://karinolofsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0