svar.

"Du har inte tänkt på att folk kanske gör det pga att det är billigare än annars? Folk som inte har det bra ställt eller har det knapert med pengar just denna månaden går ut på rean i hopp om att faktiskt hitta något snyggt. Vad är det för fel på det?Däremot så är väl risken större att man "bara köper" på rean och bara fokuserar på det billiga priset snarare än på hur snyggt och användbart plagget faktiskt kommer bli...Men är man smart (som jag) så ögnar man igenom reanborden/väggarna/whatever, för vem vet, man kanske hittar ett fynd? Det kanske är värt att stå och svettas och puttas i några minuter för den som inte har en tjock plånbok annars. ALLA har inte råd att bara köpa det man direkt ser och vill ha, en ganska stor del av befolkningen ser och går vidare, för man. har. inte. råd. Den du!"

Det jag menar är att JAG köper det jag tycker är snyggt men är jävligt kräsen och köper därmed bara det som jag kommer att ANVÄNDA. Ibland avstår jag med som vilken människa som helst för att. man. har. inte. råd. men då får man VÄLJA eller SPARA. "Folk som inte har det bra ställt eller har det knapert med pengar just denna månaden går ut på rean i hopp om att faktiskt hitta något snyggt. Vad är det för fel på det?" Det är absolut inget fel på det alls men personligen skulle jag inte ställa mig och riva i högarna för för jag tycker inte att det är kul. Jag förstår självklart att folk som har det sämre ställt passar på att köpa men det är inte de som jag syftar på. De som jag talar om är slösarna som handlar på REA och köper bara för att det är billigt.



Kommentarer
Postat av: C

Okej, jag är också jävligt kräsen med vad jag köper för kläder och avstår vääldigt ofta reaplagg eftersom det sällan finns något som faller en i smaken, men som sagt ibland kan man hitta ett o annat guldkorn ;)

Jag håller delvis med dig.

Det är så mkt man vill ha och hade jag kunnat så hade jag köpt det jag ville ha med en gång. Dock så är jag för otålig för att spara till något jag verkligen vill ha. och jag antar att det är slösigt i längden. Tur att du kan det då! ;) ha ett gott nytt år natalie.

2011-01-05 @ 21:22:50
Postat av: Marty

Nat, saknar dig... saknar er...

Men REAN är det sista jag saknar! It's hell on earth!

puss

/Big boss

2011-01-06 @ 11:03:12
Postat av: Anonym

va snackar du om natalie?

2011-01-06 @ 18:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0