I MIN SMINKVÄSKA.

BASEN
en foundation som passar din hy är A och O.
Går din hy i en rödare eller rosa ton ska du ha en GULARE foundation, och det värsta jag vet är när något ser ROSA ut i ansiktet såå jag väljer alltid en foundation utan NÅGOT som helst rött pigment.
Just nu använder jag mac, dom är riktigt bra. Den till höger använder jag mest till vardags medan den till vänster är VÄLDIGT brun så den blandar jag ut med den andra när det vaknas PARTAY.

Här nedan följer resten av basen.

från vänster
1. Concealer som är helt GUL för gult täcker rött.
2. är en coverupALL mix med tre olika färger, en röd, gul och nude kaka. Mixa för bästa resultat.
3. Ett puder som är kanon om man lätt bli glansig då det är tunt och inte lägger sig som en kaka i ansiktet.
4. Bronzing puder, kanon helt enkelt kanon.
Mycket MakeupStore i min sminkväska.

NÅGOT SOM ÄR VÄLDIGT VIKTIGT är BRA PENSLAR OCH BORSTAR.
Makeupstore har utan tveckan den bästa puderborsten , dom har till och med garanti på den kommer inte riktigt ihåg vad den kostar men runt en tvåhundrafemtio kronor typ MEN TOTALT VÄRT!
Penseln kommer från Kicks egna märke och fungerar aldelles utmärkt 95 kronor eller nått går den på.


ÖGONEN
När basen är klar brukar jag fixa ögonen, det gör jag bäst med LASHES när det är party fast annars med denna mascaran iaf nu för tillfället. Från början HATADE jag den men när du väl fått in tekniken är det faktsikt himla lätt att bygga upp LÅNGA fransar med den!

Till ögonen brukar jag även ha en vit ögonpenna som jag brukar använda när jag har mycket svart ögonskugga för att "öppna" upp ögonen mer.


LÄPPARNA
På läpparna kör jag ALLTID den röda i coverup all mixen för att ljusa upp läpparna och sedan tar jag något av dessa två läppstiften,ibland blandar jag dom, det blir fint. Vet att dom ser kladdiga ut men det är typ oundvikligt med Makeupstores läppstift då dom är väldigt mjuka.



sååådäääär NU ÄR DEN ÄNTLIGEN KLAR jag vet att jag varit urseg och många har frågat och lala MEN nuu är den ju här!


Kommentarer
Postat av: elin

du e grym!! TAck

2009-07-17 @ 20:29:31
Postat av: elin

vad ahr du för nummer/färg på foundationa alltså båda ? :) jätteee tacksam för svar

2009-07-17 @ 20:50:26
Postat av: Ting

haha glöm inte H&M kommer också får in jätte fina kläder tills hösten XD

2009-07-17 @ 22:14:51
URL: http://masque.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0