TACOPAJ!

herregud. Jag har precis lagat mat och det blev gott, va hände där? Eftersom jag vet att det finns fler därute med likadana matlganingskills som mig dvs NADA så tänkte jag iaf dela med mig av det här, kan JAG kan DU!

Du behöver :
Pajdeg kan köper i kyldisken(kolla så det står paj för matlagning)
Köttfärs, så mycket du vill ha.
Taco krydda HOT
En burk majs
En paprika.
1/2 lök
2 ägg
Grädde och mjölk.


Typ ingredienser som ALLA har hemma.

Lägg ut pajdegen i formen.
Bryn köttfärsen med lök. Sen när den börjar bli klar, släng på kryddmixen, om du inte har så mycket köttfärs chilla lite med kryddmixen,smaka av så märker du. Hacka paprikan. Häll av majsen och skölj den, låt droppa av. Knäck 2 ägg i en skål , häll på vätska( mjölk och grädde, eller vilket du vill ) vispa om lite lätt. Äggstanning kallas detta och den ska va RINNIG. Salta, peppra och lite aromat(ej nödvändigt) och äggstanningen är klar.

Lägg köttfärsen i formen, släng på parikan och majs. Häll ut äggstanningen över, det ska inte vara helt täckt men lite lagom, tänk på att den koagulerar och blir tjockare i ugnen.

In i ugnen 210 grader i ungefär 25 minuter. Ta ut, svalna och ÄT


YUMYUMYUM.


Kommentarer
Postat av: José

fick för lite bengt i sommar.har bengtssoncravings..det är en läskig sak..man liksom sitter med blanka ögon stirrar in i väggen och tänker på bengt.finaste bengt.

2010-06-28 @ 22:32:32
URL: http://josieswall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0