S A L E

ett ord. som får mig att vilja springa långt, låångt bort. Jag hatar kaoset. Jag är den där tjejen som köper direkt. Vill jag ha något, vill jag ha det NU. Jag skulle aldrig gå och gräma mig för att något jag köpt för några veckor sen är på rea. Jag jobbar i en butik och de flesta vet ju att den är ungefär till 80% rea. Massor med bord, överfulla sådana. Väggar i oreda och människor i mängder. En vanlig dag på jobbet. Jag kan ärligt säga att jag inte köpt ett enda plagg på REA, allt jag velat ha hänger redan i min garderob. Kanske är det så att just jag är väldigt bestämd i vad jag gillar eller inte men jag kan inte förstå människor som aldrig köper något annars och helt plötsligt kommer med hög efter hög och ska handla. Det som är mest tragiskt är ju att av alla de saker de köper, hur många vill de verkligen ha? hur många av plaggen kommer de egentligen använda och vilka kommer att ligga och skräpa i garderoben ?  Att köpa för att det är billigt är inget jag sysslar med. Jag ser det som att jag fyndar och alla "REA-människor" slösar.

Vilken typ av shoppare är du? Den som älskar REA eller avskyr den?

En ovettig text från en trött och bitter tjej!

PUSS



Kommentarer
Postat av: carro

hahah är precis likadan! kollar aldrig på rean heller, hatar att trängas och leta storlekar osv.

ser jag någonting jag vill ha, köper jag det direkt.

2011-01-03 @ 21:44:52
URL: http://sixdaywar.blogg.se/
Postat av: neli

sjukt fin blogg du har =)

2011-01-04 @ 00:06:17
URL: http://simplyneli.blogg.se/
Postat av: saymom Neves

Hej!

Jag är en beslutande köpare. Jag vet precis den som jag vill köpa även den är på REA men jag måste blir kär på det plagg annars blir inger business!

2011-01-04 @ 10:08:47
Postat av: Becka

AVSKYR.



VIll JAG SHOPPA VILL JAG INTE GRÄVA I HÖGAR MEN SÖNDER SLITNA KLÄDER BARA FÖR ATT FOLK INTE KAN BEHANDLA KLÄDERNA RÄTT.

2011-01-04 @ 11:23:04
URL: http://face.devote.se
Postat av: Anonym

Du har inte tänkt på att folk kanske gör det pga att det är billigare än annars? Folk som inte har det bra ställt eller har det knapert med pengar just denna månaden går ut på rean i hopp om att faktiskt hitta något snyggt. Vad är det för fel på det?

Däremot så är väl risken större att man "bara köper" på rean och bara fokuserar på det billiga priset snarare än på hur snyggt och användbart plagget faktiskt kommer bli...

Men är man smart (som jag) så ögnar man igenom reanborden/väggarna/whatever, för vem vet, man kanske hittar ett fynd? Det kanske är värt att stå och svettas och puttas i några minuter för den som inte har en tjock plånbok annars.

ALLA har inte råd att bara köpa det man direkt ser och vill ha, en ganska stor del av befolkningen ser och går vidare, för man. har. inte. råd. Den du!

2011-01-04 @ 21:21:12
Postat av: FowZie ♥ ~ felicia aulén

rea ;) då får man ju mer för pengarna.. ;D så varför avsky den

2011-01-05 @ 02:29:20
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: Malin

"ALLA REAMÄNNISKOR SLÖSAR" hahaa kan va de oskönaste jag läst.

2011-01-06 @ 14:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0